این بیانیه تی متمرکز بر
نسل امروز کودک و نوجوان در حال رشد و غوطه ور شدن در رسانه ها ، از جمله پخش و رسانه های اجتماعی هستند. رسانه های پخش شده شامل تلویزیون و فیلم هستند. رسانه های تعاملی شامل رسانه های اجتماعی و بازی های ویدئویی هستند که در آن کاربران می توانند هم محتوای خود را مصرف کنند و هم ایجاد کنند. رسانه های تعاملی به اشتراک گذاری اطلاعات اجازه می دهند و یک محیط دیجیتالی جذاب را ایجاد می کنند که بسیار شخصی سازی می شود.
رایج ترین رسانه پخش تلویزیون همچنان است. یک مطالعه جدید نشان می دهد که ساعت های تلویزیونی در میان کودکان مدرسه ای در دهه گذشته برای کودکان زیر 8 سال کاهش یافته است. 1 با این حال ، در میان کودکان 8 ساله و بالاتر ، میانگین زمان روزانه تلویزیون بیش از 2 ساعت در روز باقی مانده است. همچنین طی یک دهه گذشته با محتوای موجود از طریق استریم یا سایت های رسانه های اجتماعی ، مانند YouTube و Netflix ، تغییر کرده است.
به طور کلی ، استفاده از رسانه در بین نوجوانان در طول یک دهه گذشته رو به رشد بوده است ، که این امر به کمک افزایش اخیر استفاده از تلفن همراه در بین نوجوانان صورت گرفته است. تقریباً در حدود سه چهارم از نوجوانان امروز دارای یک تلفن هوشمند ، 3 که امکان دسترسی به اینترنت ، پخش تلویزیون / فیلم ها و "برنامه های تعاملی" را می دهد. تقریباً یک چهارم نوجوانان خود را "دائماً متصل به اینترنت" توصیف می کنند
سایت های رسانه های اجتماعی و برنامه های موبایل برای ایجاد هویت آنلاین ، برقراری ارتباط با دیگران و ایجاد شبکه های اجتماعی ، بسترهایی را در اختیار کاربران قرار می دهند. در حال حاضر ، 76٪ از نوجوانان حداقل از 1 سایت رسانه های اجتماعی استفاده می کنند .3 اگرچه فیس بوک محبوب ترین سایت رسانه های اجتماعی است ، اما 3 نوجوان معمولاً متعهد به یک بستر رسانه اجتماعی نیستند. بیش از 70٪ "پرتفوی رسانه های اجتماعی" را در چندین سایت منتخب از جمله فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام حفظ کرده اند .3 برنامه های تلفن همراه وسعت عملکردهایی مانند اشتراک عکس ، بازی ها و گپ ویدیویی را ارائه می دهند.
رسانه های سنتی و اجتماعی هر دو می توانند در معرض ایده ها و اطلاعات جدید قرار بگیرند و آگاهی از وقایع و موضوعات جاری را افزایش دهند. رسانه های تعاملی همچنین می توانند فرصت هایی را برای ارتقاء مشارکت جامعه و تعامل مدنی فراهم کنند. دانش آموزان می توانند با دیگران در تکالیف و پروژه های بسیاری از بسترهای رسانه ای آنلاین همکاری کنند. استفاده از رسانه های اجتماعی به خانواده ها و دوستانی که از لحاظ جغرافیایی از هم جدا هستند کمک می کند تا از طریق مایل ارتباط برقرار کنند.
رسانه های اجتماعی می توانند دسترسی به شبکه های حمایتی با ارزش را تقویت کنند ، که این امر به ویژه برای بیماران دارای بیماری ، شرایط و ناتوانی های مداوم مفید است. تحقیقات همچنین از استفاده از رسانه های اجتماعی برای تقویت درج اجتماعی در بین کاربرانی که ممکن است احساس محرومیت شوند و یا به دنبال یک جامعه استقبال هستند پشتیبانی می کند: به عنوان مثال ، افرادی که به عنوان بین ، همجنسگرا ، دوجنسگرا شناخته می شوند. ترنسجندر ، سؤال ، یا بینابینی. سرانجام ، ممکن است از رسانه های اجتماعی برای تقویت سلامتی و ترویج رفتارهای سالم مانند ترک سیگار و تغذیه متعادل استفاده شود
اولین حوزه نگرانی در مورد سلامتی ، استفاده از رسانه ها و چاقی است و بیشتر مطالعات بر روی تلویزیون متمرکز شده است. یک مطالعه نشان داد که احتمال اضافه وزن برای نوجوانانی که بیش از 5 ساعت تلویزیون در روز تماشا می کنند ، در مقایسه با افرادی که 0 تا 2 ساعت تماشا می کنند ، تقریباً 5 برابر بیشتر است. کودکان روزانه 2 ساعت یا کمتر از زمان صفحه نمایش کم تحرک دارند. مطالعات جدید شواهد جدیدی ارائه داده اند که تماشای تلویزیون بیش از 1.5 ساعت در روز ، یک عامل خطر چاقی است ، اما فقط برای کودکان 4 تا 9 سال است. 10 افزایش کالری دریافتی از طریق میان وعده در هنگام تماشای تلویزیون نشان داده شده است که یک خطر است. عامل چاقی ، همانطور که قرار گرفتن در معرض تبلیغات برای غذاهای پر کالری و میان وعده ها است .11،12 داشتن تلویزیون در اتاق خواب همچنان با خطر چاقی همراه است. 13
شواهد نشان می دهد که استفاده از رسانه ها می تواند بر خواب منفی تأثیر بگذارد. 14 مطالعات نشان می دهند که افرادی که از رسانه های اجتماعی بالاتری استفاده می کنند 15 یا در اتاق خود با دستگاه های تلفن همراه می خوابند 16 در معرض خطر بیشتری برای اختلال خواب قرار داشتند. قرار گرفتن در معرض نور (به خصوص نور آبی) و فعالیت از صفحه نمایش قبل از خواب بر میزان ملاتونین تأثیر می گذارد و می تواند خواب را به تأخیر اندازد یا مختل کند. 17 استفاده از رسانه ها در اطراف یا بعد از خواب می تواند خواب را مختل کند و بر عملکرد مدرسه تأثیر منفی بگذارد. 133
کودکانی که از رسانه های آنلاین بیش از حد استفاده می کنند ، در معرض خطر استفاده از اینترنت هستند ، و کاربران سنگین بازی های ویدیویی در معرض اختلال بازی بازی های اینترنتی هستند. 19 کتابچه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ، چاپ پنجم ، 20 لیست را به عنوان شرایط نیاز به بیشتر ذکر کرده است. پژوهش. علائم این بیماری شامل نگرانی از فعالیت ، کاهش علاقه به روابط آفلاین یا "زندگی واقعی" ، تلاش ناموفق برای کاهش استفاده و علائم ترک است. شیوع استفاده از اینترنت با مشکل در بین کودکان و نوجوانان بین 4٪ تا 8٪ ، 21.222 تا 8.5٪ از جوانان 8 تا سال ایالات متحده معیارهای مربوط به اختلال بازی اینترنت را برآورده می کند. 23
در خانه ، بسیاری از کودکان و نوجوانان همزمان با مشغول انجام کارهای دیگر ، مانند مشق شب ، از رسانه های سرگرمی استفاده می کنند. 24 یک شواهد در حال رشد نشان می دهد که استفاده از رسانه در حالی که مشغول کارهای علمی است ، عواقب منفی در یادگیری دارد .25 ، 26
تأثیر رسانه
شواهد جمع آوری شده در طول چندین دهه از پیوندهای بین مواجهه رسانه ها و رفتارهای بهداشتی در بین نوجوانان پشتیبانی می کند .27 قرار گرفتن در معرض نوجوانان از طریق رسانه به الکل ، 28،29 استفاده از دخانیات ، 30،31 یا رفتارهای جنسی32 با آغاز زودهنگام این رفتارها همراه است.
نمایش نوجوانان در رسانه های اجتماعی غالباً شامل رفتارهای خطرات بهداشتی مانند استفاده از مواد ، رفتارهای جنسی ، آسیب دیدگی و یا اختلال در خوردن غذا است. 33-36 تحقیقات ایالات متحده و انگلیس نشان می دهد که مارک های عمده مشروبات الکلی حضور پررنگی در Facebook ، Twitter و YouTube دارند.
حمل و نقل سایبری ، Sexting و وکالت آنلاین
هرچند مورد آزار و اذیت آنلاین ، 40 مورد زورگیری در فضای مجازی و چالش های منحصر به فرد است. این چالش ها شامل می شود که عاملان می توانند در هر ساعت از شبانه روز ناشناس و زورگو باشند ، که اطلاعات می توانند به سرعت آنلاین پخش شوند ، 41 و اینکه عامل و هدف نقش می توانند در دنیای آنلاین کاملاً روان باشند. حمله سایبری می تواند منجر به پیامدهای منفی اجتماعی ، دانشگاهی و بهداشتی کوتاه مدت و درازمدت برای فرد مجرم و هدف شود .42 خوشبختانه ، مطالعات جدید نشان می دهد که مداخلات مربوط به زورگویی ممکن است باعث حمله سایبری شود.
"Sexting" معمولاً به عنوان انتقال الکترونیکی تصاویر یا seminude و همچنین پیام های متنی صریح جنسی تعریف می شود. تخمین زده می شود که 12 sim; از جوانان 10 تا 19 ساله تاکنون عکس جنسی را به شخص دیگری ارسال کرده اند .44 اینترنت همچنین فرصت هایی را برای سوءاستفاده از کودکان توسط مجرمان جنسی از طریق شبکه های اجتماعی ، اتاق های گپ ، ایمیل ، و و بازی های آنلاین .45
مطالعات تحقیقاتی مزایا و نگرانی های مربوط به سلامت روان و استفاده از رسانه های اجتماعی را شناسایی کرده اند. مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی در اعتدال شامل فرصتی برای حمایت و ارتباط بیشتر اجتماعی است. تحقیقات حاکی از وجود رابطه U شکل بین استفاده از اینترنت و افسردگی است و خطر ابتلا به افسردگی در هر دو هدف بالا و پایین استفاده از اینترنت وجود دارد. عکس ها) کاهش رضایت از زندگی را گزارش می دهد ، در حالی که افرادی که با دیگران تعامل داشته اند و محتوای خود را ارسال می کنند ، این کاهش را تجربه نکردند .48 بنابراین ، علاوه بر تعداد ساعاتی که فرد در رسانه های اجتماعی می گذرد ، یک عامل مهم چگونگی استفاده از رسانه های اجتماعی است.
محتوائی که یک نوجوان برای ارسال نامه انتخاب می کند با دیگران به اشتراک گذاشته می شود ، و حذف چنین محتواهایی پس از ارسال ممکن است دشوار یا غیرممکن باشد. نوجوانان در درک آنها از شیوه های حریم خصوصی متفاوت هستند. حتی کسانی که می دانند چگونه تنظیمات حریم خصوصی را تنظیم کنند ، اغلب اعتقاد ندارند که آنها کار خواهند کرد .50 با وجود تلاش برخی سایت های رسانه های اجتماعی برای محافظت از حریم خصوصی یا حذف محتوا پس از مشاهده ، نقض حریم خصوصی و توزیع ناخواسته همیشه خطرات است. 51.52
رسانه های اجتماعی می توانند تجربیات مثبت مثبتی از قبیل فرصت برای ارتباط والدین با فرزندان از طریق خدمات گپ تصویری فراهم کنند. متأسفانه ، برخی والدین می توانند از طریق رسانه منحرف شوند و فرصتهای مهمی را برای ارتباطات عاطفی که به بهبود سلامت کودک شناخته شده است ، از دست می دهند 53.54 یک مطالعه تحقیقاتی نشان داد وقتی والدین توجه خود را به یک دستگاه همراه انجام داده اند در حالی که دارای فرزند خردسال هستند ، والدین کمتر با کودک صحبت می کردند .55 مشارکت والدین در رشد و پیشرفت عاطفی و اجتماعی فرزندان بسیار مهم است و ممکن است این حواس پرتی ها دارای اثرات منفی کوتاه مدت و بلند مدت باشد.
تأثیرات استفاده از رسانه ها چند منظوره است و به نوع رسانه ، نوع استفاده ، میزان و میزان استفاده و خصوصیات کودک بستگی دارد. امروزه کودکان در دوره ای از تجربیات بسیار شخصی در استفاده از رسانه ها در حال رشد هستند ، بنابراین والدین باید برنامه هایی را برای استفاده از رسانه های شخصی برای فرزندان خود تهیه کنند که در مرحله سن ، سلامتی ، خلق و خوی هر کودک شرکت می کنند. شواهد تحقیق نشان می دهد كه كودكان و نوجوانان به خواب كافی ، فعالیت بدنی و زمان دوری از رسانه احتیاج دارند. متخصصان اطفال می توانند به خانواده ها در تهیه یک برنامه استفاده از رسانه خانواده (www.HealthyChildren.org/MediaUsePlan) کمک کنند که این و سایر اهداف بهداشتی را در اولویت قرار دهد.
با خانواده ها و مدارس کار کنید تا درک فواید و خطرات رسانه ها را ارتقا دهید.
پیروی از دستورالعمل های مربوط به فعالیت بدنی کافی و خواب از طریق برنامه استفاده از رسانه های خانوادگی (www.HealthyChildren.org/MediaUsePlan).
مشاوره و تبلیغ اطلاعات و آموزش سواد رسانه ای.
از ابزارهایی برای غربالگری برای ting ، حمله سایبری ، استفاده از اینترنت با مشکل و اختلال بازی اینترنت آگاه باشید.
تدوین ، پیگیری مداوم ، و مرور مجدد یک برنامه استفاده از رسانه خانواده (دیدن این برنامه از آکادمی اطفال آمریکا در www.HealthyChildren.org/MediaUsePlan).
به چه نوع و میزان استفاده از رسانه ها و رفتارهای رسانه ای مناسب برای هر کودک یا نوجوان و والدین توجه کنید. محدودیت های مداوم را در ساعت در روز استفاده از رسانه و همچنین انواع رسانه مورد استفاده قرار دهید.
نویسندگان پیشرو
مگان A. مورنو ، دکتر ، MSEd ، MPH ، FAAP
یولاندا (لیندا) Reid Chassia ، دکتر ، FAAP
کورین کراس ، دکتر ، FAAP
7 نکته برای انتخاب درست آلات موسیقی برای کودکان
استفاده از رسانه در کودکان و نوجوانان دارای سن مدرسه
آغاز تحقیقات و رسیدگی به پرونده شهادت مرزبان گلستانی/ ۹ نفر دستگیر شدند
نحوه درست کردن نرم کننده لباس خانگی
، ,رسانه ,های ,استفاده ,ها ,اجتماعی ,رسانه های ,استفاده از ,از رسانه ,های اجتماعی ,رسانه ها
درباره این سایت